Radi Atanassov

SharePoint MCM, MVP, MCT and owner of OneBit Software

Как да изберем консултантска фирма?

Мойте съвети за всеки, който възлага проект към консултантска фирма:

·         Проучете хората, които ще работят по проекта – от колко години са в фирмата, какви са им отговорностите, по какви проекти са работили, какъв е перформанса на всеки от тях и защо са подходящи за ролята по проекта. Срещнете се с всеки един от тях.

·         Кой е лидерът на проекта, който отговаря за цялостния процес, комуникация и project management?

·         Кой е архитекта, отговорен за техническата посока и качество на изработка? Той в състояние ли е да води екипа и има ли техническите познания?

·         По колко други проекта работи всеки един от участниците? Имате право да знаете.

·         От предложението на консултантската фирма, ясен ли е процесът на работа? Той включва ли прототип, анализ на бизнес изискванията, документ който ги потвърждава, фази на проекта, план за тестване и премахване на бъгове, реалистични срокове? Гаранция?

·         Какви сертификати има фирмата и работниците по проекта? Това е спорно изискване – всеки може да има ISO 9001 и MCP сертификати, и работата пак да е некачествена. За мен тези неща не показват знания и опит, но показват дисциплина – някой се е захванал и отделил време да свърши една работа. Хубаво е, когато това е систематично – ако всичко е реализирано в близки дати, най-вероятно е постигнато за определена цел, като спечелването на определен проект.

·         Готови подобни решения – консултанта има ли такива? Обадете им се, попитайте ги как се чувстват относно решението. Доволни ли са от цялостният процес и ангажиране? Това може да се струва коварно на някой, но е често срещана практика в чужбина. Всеки има право да знае.

·         Качество на документите на консултантската фирма – това показва колко е организирана една фирма, и колко сили полага в изглаждането на детайли. Разгледайте офертите и предложенията – има ли правописни и граматични грешки, документа форматиран ли е добре, добре ли описва темата на комуникация? Вобще личи ли си професионализъм, или работата е джаста-праста?

·         Попитайте фирмата дали ще има подизпълнители. Имате право да знаете, но ако има ситуацията се усложнява. Кой е отговорен за какво? Зависими ли са всичките участници?

Ако има нещо нередно, отидете при следващата фирма. В крайна сметка Вие давате парите и имате право на избор.

Ради Атанасов
Консултант, архитект и разработчик на SharePoint решения.

Add comment

Loading